سرخط خبرها

معرفی سریال «مهیار عیار» که نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان

  • کد خبر: ۲۱۵۰۴۸
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
معرفی سریال «مهیار عیار» که نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان
سریال تاریخی «مهیار عیار» برای نوروز و ماه رمضان روی آنتن می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «مهیار عیار» مجموعه‌ای تلویزیونی است که ساخت آن از هشت ماه پیش آغاز شده و قرار است ماه رمضان سال ۱۴۰۳ پخش شود.

معرفی سریال «مهیار عیار» که نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان
بازیگران

متین ستوده به عنوان بازیگر نقش خاتون، بهنام تشکر نقش کلانتر شهر اصفهان، سیامک انصاری نقش داروغه و بازیگرانی همچون صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی، آتش تقی‌پور، مهدی حاجیان، بهروز بخت‌آور، جواد کشانی و سهیل نوشادیان دیگر بازیگران این سریال هستند. کامران تفتی هم نقش اصلی این مجموعه را بر عهده دارد.

معرفی سریال «مهیار عیار» که نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان

داستان

قصه این سریال در دوران صفویه می‌گذرد و در ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد. داستان این سریال درباره راهزنی است که بر اساس اتفاقی که در شهر یزد برایش می‌افتد، پای چوبه‌دار، خواهشی را که دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده است مطرح می‌کند.

جوانمردی برای اینکه راهزن به خواسته‌اش برسد وساطت می‌کند و این اقدام باعث می‌شود راهزن دچار تحول شود و به سمت عیاری بیاید. مهیار یا همان راهزن از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار است و به مرور با مشکلاتی که در شهر اصفهان برای مردم و داروغه و … اتفاق می‌افتد، درگیر می‌شود و هر بار درگیر داستان جدیدی می‌شود.

معرفی سریال «مهیار عیار» که نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان
درباره سریال

لوکیشن‌های زیادی برای «مهیار عیار» ساخته شده که حدود ۱۲۰ لوکیشن را در بر می‌گیرد و هم از حضور بازیگران زیادی بهره می‌گیرد که به ۲۶۰ نفر می‌رسند. بخشی از این بازیگران ثابت و بخشی فرعی هستند و تغییر می‌کنند.

نکته‌ای که پیش‌تر به عنوان حاشیه این سریال مطرح شد جا به جایی الیکا عبدالرزاقی با متین ستوده در برخی کانال‌های مجازی بود.

فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است.

چندی پیش نیز رئیس رسانه ملی به لوکیشن این سریال سری زده بود.

وی در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال عنوان کرد: مهیار عیار اگرچه ذیل مجموعه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، مفاهیم ظریفی در داستان‌ها و خرده‌داستان‌هایش جانمایی شده و علاوه‌بر اینکه به یک دوره تاریخی کمترپرداخته‌شده صفویه می‌پردازد، به ظرافت‌های رفتاری فرهنگ ایرانی چون جوانمردی و احترام به جایگاه مادر توجه ویژه دارد.

به گفته پیمان جبلی؛ مقطع تاریخی سریال که پیش از این در تلویزیون کمتر به آن پرداخته شده بود و آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده است و به همین خاطر با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده‌سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است.

این پروژه به تهیه‌کنندگی بهروز مفید با ۱۲۰ لوکیشن ساخته و آماده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->